Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

  • Aquest esdeveniment ja ha passat.

El Paradís de les Crasses: Descobrint els Jardins de Mossèn Costa i Llobera

16/11/2025 @ 11:00 - 14:00
El Paradís de les Crasses: Descobrint els Jardins de Mossèn Costa i Llobera

El Paradís de les Crasses: Descobrint els Jardins de Mossèn Costa i Llobera

Visita guiada amb Mireia Teixidó · Barcelona

Els Jardins de Mossèn Costa i Llobera són un d’aquells llocs que conviden a mirar amb calma. El mar, al fons. La llum del sol jugant amb les espines i les formes sinuoses de cactus i suculentes. Un paisatge gairebé inesperat a la falda de Montjuïc, que ens transporta a altres latituds sense sortir de Barcelona.

Aquesta visita guiada amb Mireia Teixidó ens obre les portes d’un jardí únic a Europa, dedicat a plantes crasses i xeròfiles. Coneixerem la seva història, el seu origen com a espai botànic dels anys seixanta i com s’ha convertit en un oasis singular on conviuen natura, poesia i paisatge mediterrani.

Tot i que molts barcelonins el veuen com un racó tranquil per passejar, aquests jardins amaguen una de les col·leccions de cactus més destacades de la Mediterrània. A la pràctica, descobrirem espècies sorprenents, parlarem d’adaptacions al clima, de botànica i de la figura del poeta Mossèn Costa i Llobera, que dona nom a aquest espai.

Una experiència pensada per a persones curioses i amants dels jardins, la natura i el patrimoni vegetal.

Els Jardins de Mossèn Costa i Llobera

Situats a l’escarpat vessant sud-est de Montjuïc, aquests jardins conserven un microclima excepcional que afavoreix la supervivència de plantes d’origen tropical, desertic i subtropical. El resultat és un escenari botànic fascinant amb més de 800 espècies de cactus i suculentes, moltes d’elles difícils de trobar en altres latituds.

Traçats en terrasses, amb miradors oberts sobre el port i el litoral, els jardins combinen botànica, arquitectura del paisatge i una atmosfera tranquil·la que convida a aturar-se. Val la pena recordar que aquest espai va ser reconegut com a un dels jardins més bells del món per la revista The New York Times durant els anys setanta.

Vols saber més sobre aquest paradís de les plantes crasses?

On em puc inscriure?

L’activitat està organitzada per Tot Història Associació Cultural, entitat dedicada a la divulgació històrica i patrimonial amb un enfocament rigorós i accessible. Des de xerrades fins a itineraris culturals, la seva programació connecta públics diversos amb el patrimoni cultural català.

Coneix l’associació:
https://tothistoria.cat/

Inscriu-te aquí:
Inscripcions a la visita guiada als Jardins de Mossèn Costa i Llobera

Informació pràctica de la visita guiada

📅 Data: diumenge 16 de novembre
⏰ Hora: 11:00 h (durada: entre 2 i 3 hores)
📍Punt de trobada: Av. Miramar, sortida del Funicular de Montjuïc
👛 Preu: 10 € socis / 15 € no socis

Vols que organitzem una visita guiada a mida?

A Jarditours organitzem visites guiades a jardins per grups, col·lectius i associacions. Si teniu una idea, us ajudem a dur-la a terme. Si voleu una experiència en la natura a mida, però no sabeu què fer, us busquem la millor opció per vosaltres i us organitzem una sortida inoblidable!

 

Organitzador

Recinte

  • Jardins de Mosen Costa i Llobera
  • Av. Miramar, sortida del Funicular de Montjuïc
    Barcelona,BarcelonaSpain
    + Mapa de Google