La idea originària d’Ildefons Cerdà de crear illes obertes a l’Eixample per contrarestar la densificació de la ciutat no es va respectar. Petites indústries, tallers i altres activitats van anar convertint el centre de cada illa en un espai d’ús privat. El 1985 es va recuperar el primer interior d’illa com a espai públic i verd: la Torre de les aigües. D’aleshores ençà, en un progrés lent però sostingut, Barcelona ha guanyat una cinquantena de petits jardins que fan realitat, encara que sigui parcialment, el somni de Cerdà.
La ruta permet veure fins a 23 jardins diferents. El fil conductor de la visita està basat en aspectes biogràfics de les persones a qui han estat dedicats els interiors d’illa, aspectes paisatgístics i botànics, tipologies de jardí, , i fins i tot d’ús social d’uns espais únics a Europa.
LOCALITZACIÓ: Es tracta d’un recorregut pels jardins més significatius.
ACCESSIBILITAT: Recorregut accessible al llarg de tot el recorregut
DURADA DEL TOUR: Dos hores aproximadament.
PUNT DE TROBADA: Jardins de Salvador Espriu “Jardinets de Gràcia” Situats al final del Passeig de Gràcia al damunt de la Diagonal.
Transport Públic: Metro Diagonal (L3) (L5)